امام جمعه سبزوار: شکل گیری نظام اسلامی مبتنی بر وفاق ملی بود

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: وفاق در حوزه جامعه شناسی سیاسی یک توافق کلان برای تحقق آرمان ها و اهداف ملی است که در تار و پود این نظام، مثل خون در رگ ها جاری و ساری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: وفاق در حوزه جامعه شناسی سیاسی یک توافق کلان برای تحقق آرمان ها و اهداف ملی است که در تار و پود این نظام، مثل خون در رگ ها جاری و ساری است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مظاهر وفاق ملی در کشور ما پدیده انتخابات است، پدیده ای که نظام اسلامی را به مردمسالارترین حکومت ها تبدیل کرده است و همین رمز و راز جمهوریت و مردم سالاری در فضای گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به انتخاب وفاق ملی به عنوان شعار اصلی رییس دولت چهاردهم، تاکید کرد: جناب آقای رییس جمهور باید مراقب باشند که بعضی از اطرافیان این شعار بسیار ارزشمند را به حاشیه و به مسائلی که باعث انحراف از آرمان های انقلاب می شود، نکشانند.

امام جمعه سبزوار افزود: در حال حاضر جریاناتی با مستمسک قرار دادن شعار وفاق ملی رییس جمهور، آن را ناظر به نشانی غلطی نظیر مذاکره با آمریکا، تسلیم به جای مقاومت، موضوع فیلترینگ، سمت های اجرایی مهم و حساس و چندین موضوع حاشیه ای دیگر را وفاق ملی تفسیر می کنند، در حالی که وفاق ملی بر موضوعات و مسائل اصلی و اساسی تکیه دارد.

امام جمعه سبزوار وفاق ملی را دارای سه لایه اصلی دانست و اضافه کرد: در سطح اول باید دولتمردان در قوه مجریه وفاق داشته باشند تا کارهای مردم به پیش برود، در مرحله دوم این وفاق باید بین سه قوه مجربه، مقننه و قضاییه و نیز نیروهای مسلح با یکدیگر باشد و سطح سوم رفاه متقابل و متعامل بین مسوولان نظام و مردم است که اولین مساله این وفاق مساله رفاه و حل مشکلات معیشتی مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معضلات اقتصادی کشور به شدت نیازمند ثبات اقتصادی است و شاخص های اقتصاد کلان مثل تورم، اشتغال، نقدینگی، کسری بودجه، ناترازی و دیگر مسائل باید به وضعیتی برسد که اوضاع اقتصادی مردم سامان بگیرد.

آیت الله مقیسه تاکید کرد: باید دولت کارآمد شود و کارها سرعت پیدا کند تا اعتماد مردم بازسازی شده و وفاق ملی روز به روز تقویت شود.

وی با قدردانی از جهاد عظیم طلایی بانوان انقلابی کشور خاطرنشان کرد: جهاد مالی بانوان ایرانی برای کمک به مردم مظلوم لبنان و فلسطین و جبهه مقاومت بسیار ارزشمند است، چون جهاد فیزیکی در جبهه ها اکنون برای ما امکانپذیر نیست که اگر بود بی درنگ در جبهه های مقاومت حضور پیدا می کردیم.

امام جمعه سبزوار گفت: همان گونه که جهاد واجب است، انفاق در این راه هم واجب است و من به سهم خود از مردم بزرگوار استان، به ویژه اهالی ایثارگر سبزوار بزرگ به دلیل کمک های ارزشمندشان به جبهه مقاومت و مردم مقاوم و مظلوم لبنان تشکر می کنم.

نظرات

captcha